Vespa

Keeway

Motowell

Aprilia

Piaggio

Gilera

Derbi

Benelli

MotoGuzzi
Vespa Lxv 50 Navy
Vespa Lxv 50 Navy

Vespa LXV Navy A Vespa mindig is elbűvölte a közvéleményt, azzal, hogy a több mint 60 éves tradíciót nem felejti el új motorjai gyártásában, hanem előszeretettel alkalmazza azt. A Vespa LXV Navy esetében sem jártak el másként...

 

Mindig, amikor robogóval közlekedem a tömött sorok között és elhagyom az idegeskedő, órákat álló autósokat, megfordul bennem a gondolat, hogy Úristen, pár éve még én is ezt csináltam. Ott ültem és vártam, hogy lépésről lépésre haladjak. De mára ennek vége! Beláttam, hogy autóval csak az jár, akinek van ideje, nem siet sehova és nem sajnálja a pénzét benzinre. Amióta robogóval közlekedem, nem kések el sehonnan és a nagymotoromat is lassan elhanyagolom a praktikus 50-esek miatt. Az ötvenes robogók közül egy ilyen különleges példánnyal végigsuhanni nem csak praktikus, hanem egyben felemelő érzés is.
 
Első pillantásra egy elegáns, letisztult formájú robogót szemlélhetünk, amelyen felismerhetők a Vespa jellegzetes jellemvonásai is. A mérnökök mindent megtettek azért, hogy LXV Navy újra felidézze a 60-as évek stílusérzetét. Előre nagyméretű lámpatest került, amelyet jól mutató króm keret foglal magába. A lámpatest jellegzetességét az elhelyezésében a régi időket visszahozó „újítás”adja, mivel a lámpatest – a hatvanas évek Vespáihoz hasonlóan – a kormányra került. A krómozott felületek ezenkívül több helyen is feltűnnek, a masszív visszapillantó tükrön át, a hátsó kapaszkodó is krómozott. A kormányon nagyméretű, jól látható króm keretbe foglalt műszerfal ékeskedik, szerencsére hagyományos kialakítású. Az irányjelzők természetesen a karosszériába beágyazva foglalnak helyet és áttetsző színben pompáznak, míg a hátsó féklámpa is a 60-as évekbeli Vespa-stílust idézi formájával. Az új külső megjelenés megfelel minden korosztály számára, férfiaknak és nőknek egyaránt.
 
 
A karosszéria hű maradt elődjeihez, szintén egybefüggő acél karosszériából áll, ami szilárdsága révén stabil, pontos irányíthatóságot kölcsönöz az LXV-nek.
Az ülést szemlélve sem lehet panaszunk, a felhasznált anyagok jó minőségről tanúskodnak és jól illeszkednek az összhatáshoz. A hasított bőr ülés két részből áll, egy a vezetőnek és egy az utasnak, ami sajnos nálunk még mindig nem használható segédmotorok esetében.
 
 
A hasított bőr mintázatú ülésen helyet foglalva, a Vespáknál megszokott kényelem és elegendő lábtér fogad. A lábtér padlólemezén függőleges gumicsíkok elevenítik fel az egykori régi modellek emlékét. A szélesen kinyúló visszapillantó tükrök nagyszerű hátratekintést biztosítanak, így a városi közlekedésben is biztonságos haladást garantálnak.
Az LXV természetesen elsőre indul, duruzsoló hangja jelzi, hogy indulásra készen áll a 49 cm3-es aggregát. Indíthatjuk önindítóval és berúgókarral egyaránt. A 4 lóerős 2 ütemű robogó, mérete révén nagyon fürgének bizonyul, a gázadásra úgy ugrik, mint egy kis bulldog, aki gazdája parancsára azonnal engedelmeskedik.
 
A fékek tekintetében: elöl jól adagolható hidraulikus tárcsafék, míg hátul hagyományos dobfék található, melyek tökéletesen megállják a helyüket. A Vespa elöl 11 colos, míg hátul 10 colos felnit kapott, ami méretét tekintve nem számít nagynak, viszont a jó futómű-beállításnak köszönhetően megfelelő stabilitást garantál használójának. A mérnökök a futómű-beállításnál az arany középutat választották, így nem ér kellemetlen meglepetés rosszabb minőségű úton történő haladáskor, jól csillapítja a kisebb kátyúkat, viszont ahol szükséges, például egy tempósabb kanyarban, megfelelően feszes marad az LXV Navy.
 
 
Az LXV Navy szintén jó húzás volt a Piaggio konszern részéről. Az elegáns, fürge jármű igazi kuriózum az utakon,  annak érdemes őt választani, aki szeretne egy kicsit kiemelkedni a szürke hétköznapokból egy új életérzést nyújtó Vespával.
                                                          

Motor
1 henger, 2 ütem
 
levegőhűtéses
Lökettérfogat
49 cm3
Teljesítmény
/min. fordulaton
Max. nyomaték
Nm 6000/min. fordulaton
Karosszéria
Préselt fémváz, hegesztett erősítésekkel
Első futómű
Egykarú hidraulikus lengőkar
Hátsó futómű
Egyoldali hidraulikus lengéscsillapító
Fékek
Elöl 200 mm-es tárcsafék, hátul 110 mm-es dobfék
Gumiméret
Elöl 110/70-11, hátul 120/70-10
Ülésmagasság
775 mm
Üzemanyagtartály
8,6 l
Száraz tömeg
95 kg
Ár
 694 980 Ft (Motorcenter 2005 kft) Kérj egyedi árajánlatot!